hello băligaria! големи кучета!

taxa de pod, podu’ prieteniei, deci o taxă a prieteniei.

vinieta? peco. a!

„peco” cu şarpe încolăcit, primul pe dreapta cum intri în bulgaria. paraşuta plictisită din benzinărie îmi face semn spre benzinarul plictisit bulgăresc. meclă de manelar, îmbrăcăminte asortată.

vignette? minima 7 zile. fie! câţi euro? no euro. lei, leva. bine, lei. clickety-click pe un calculator de buzunar: 50

aciddu plăteşte. aciddu află prea târziu că 50 de lei înseamnă cam 22 de leva. adică dublul preţului vinietei. ţeapă bulgărească. să-i fie de lumânări şi colivă, fie de la aciddu, luxul şi prostia se plătesc…

aciddu merge. şi merge. si merge… simte sofia în nări. sau în urină. pen’ că indicatoare cam pula. pardon, mă scuzaţi, doamna Olguţa, sărumâna, voiam să spun că_cam lipsesc. în zare (sau în beznă), caraliu bulgăresc. aciddu semnalizează dreapta. poliţaiul, derutat, face şi el semn. din fericire tot spre dreapta. suntem pe aceeaşi lungime de undă, semn bun. aciddu pregăteşte suveniru’ în buzunar şi încearcă disperat să-şi amintească expresia bulgărească cu moje priatili… expresia se ascunde printre cei doi neuroni, tot ce îi vine aciddului în minte e „echivalentul” românesc: muie, prietene. aciddu tace cu înţelepciune.

documenti. na. ok. the road around sofia? periferika? da, periferica. grţia? da. second traffic light, turn right. Köszönöm thank you.

drumul de întoarcere. normal, vinieta de 7 zile tocmai a expirat. pit stop, benzinarie. dragichevo. bulgaria, desigur. aceeaşi firmă cu şarpe încolăcit. semn rău.

good evening. pauză. hello. pauză. buenas tardes. privire nedumerită. nu nedumerită, mai mult decât atât. aciddu înţelege că nu e cazul să insiste pe temă. vignette? privire de sirenă. vignette, one day or minimum? benzinăreasa bâiguie ceva în bulgară. aha! english? again, ceva în bulgară. ceva cu sedem şi cu deset. cotele apelor dunării? pixul pe hârtie: 10 leva, 9 euro. să mori tu? ia bagă 10 leva, plăteşte aciddu cu cardu’. privire de sirenă dezamăgită. nu, nicio deosebire, privirea de sirenă e una şi aceeaşi, dezamăgită sau fericită. ţi-aş tăia capul şi l-aş da prietenilor pakistanezi să joace polo cu el. nu, aciddu nu spune asta, doar o gândeşte. aciddu plăteşte. aciddu are vinieta bulgărească. portocalie.

sofia. centura. periferika. indicator spre belgrad. la belgrad să se ducă mă-ta, aia cu gogoşarii! aciddu mere la bucureşti. aşa că sofia, piatră cubică, suspensii, câini comunitari mulţi, mari, drum în lucru, autogara centrală, indicator spre belgrad, „pula mea, există şi alte oraşe în lumea asta”, aciddu îşi calcă pe inimă şi întreabă un taximetrist. pleven, ruse, taxa de pod prietenie, groapă pe pod, groapa prieteniei, desigur, of, suspensia, of, capacu’ de la roată, da’ de banii ăia de taxă ce pula mea faceţi?

finalu’? înapoi în românia, bre!

3 comentarii la “hello băligaria! големи кучета!

  1. La Ruse gasesti vigneta chiar in vama, inainte sa iesi. 5 oiro 7 zile.

    Zi ceva si de drumuri, ca eu m-am abatut (fara voie) de la ala principal si am ajuns in Romania anilor ’80. Praf, pulbere, gropi si pana de cauciuc la destinatie.

    • am întrebat în vamă. acolo mi-au zis să merg la benzinărie. asta e, am luat-o. greşeala mea 🙂
      drumu’ fu bun (cu excepţia unei ocoliri cam zdruncinate prin Byala). da’ plin de poliţie toată noaptea.

  2. Pingback: Tweets that mention hello băligaria! големи кучета! « jurnal de repatriat -- Topsy.com

Lasă un răspuns

