o pastilă, o lamă, un pliculeţ…

pe post de rest la magazin. ştiu că nu e nouă şi s-a tot discutat pe tema asta. noi sunt doar nervii mei de fiecare dată când mă trezesc cu aşa ceva în mână, fără ca măcar să fiu întrebat dacă nu am mărunt, sau dacă măcar sunt de acord să cumpăr şi aşa ceva.

mi s-a întâmplat şi aseară, la alcom-u’ de la potcoava.
30 de secunde mai devreme, chiar la casă, fie-mea „arestează” doua pachete de Mentos. dupa ce trec de casa de marcat, vede că unul dintre ele era desfăcut la un capăt. o roagă timid pe casieră să i-l schimbe. văzând că respectiva ezită, scap pe gură: „sigur că ţi-l schimbă doamna, doar n-o să ţi-l dea aşa!”. numai că doamna nu era deloc convinsă că nu trebuie să ni-l dea aşa. mă rog, a acceptat repejor, nu fără a bombăni că acuma trebuie să vadă ce face cu pachetul, că s-ar putea să trebuiască să-l plătească ea… de parcă pe mine m-ar fi interesat…
şi ajungem la rest. printre bancnote, o pastilă de orbit. fără zahăr, ca să nu îmi crească glicemia. am crezut iniţial că nu văd bine, deşi aveam lentilele pe ochi. m-am uitat mai bine. era acolo. o întreb:
– dacă mâine vin să cumpăr, pot să plătesc cu asta?
– ăăă… nu. dar n-am mărunt.
– cum îţi permiţi să-mi dai asta, fără ca măcar să mă întrebi?
îi întind pastila înapoi. fără să mai comenteze, deschide sertarul de la casa de marcat, plin de monede şi de… pastile de orbit, şi îmi dă restul.

nu mai ştiu ce-o fi comentat în urma mea, dar nici nu mă interesează. cert e că am căpătat obiceiuri proaste: aştept să mi se dea restul. în bani, nu în natură.

3 comentarii la “o pastilă, o lamă, un pliculeţ…

  1. nu pot să nu mă-ntreb: pastila era din pacheţel d’ăla de hârtie? 🙂 şi avea scame lipite pe ea? ca bomboanele de mentă ale lu’ mamaia? 🙂

  2. aaa, pai daca era in plastic, atunci nu era orbit. era ceva si mai ieftin. sau poate in timpul liber vinzatoarea pregateste fisicurule cu orbit si le reimpacheteaza ca pe droguri. 🙂

    nici eu nu mai accept rest decit bani insa am patit o data sa mi se spuna daca: nu-ti convine, cumpara din alta parte! bineinteles ca asa am facut si de atunci n-am mai cumparat nimic de la buticul ala.

    duminica asta, in parc in loc de rest 50 bani pentru o cola la jumatate care oricum costa enorm (3,5) vinzatorul mi-a aruncat o privire blajina dupa care vroia sa treaca la urmatorul client. cind i-am amintit, m-a intrebat daca nu vreau un pachet de servetele in loc de rest, si cind i-am spus ca prefer banii, de al naibii mi-a dat numai monede de 5 bani.

    si cind te gindesti ca in belgia, ti se dadea rest pina la ultimul cent si niciodata nu am auzit pe vreun vinzator plingindu-se ca nu are marunti…

Lasă un răspuns

