Neuronul de la miezul nopţii

Căutând io sport.ro ca să văd Fiorentina – Rosenborg, dau peste Duhovnicul de la miezul nopţii. Nu era ora potrivită, mai era până la ora fantomelor, dar curiozitatea mea bolnavă m-a făcut să mă opresc câteva secunde să ascult (că de văzut nu era nimic deosebit, doar un preot). Emisiune pe tema „destrăbălării” de sf. Valentin, vajnici credincioşi înfierând cu mânie patriotic-ortodoxă dezmăţul consumist prilejuit de sărbătoarea cu pricina. Care sărbătoare, ne spune o cucoană din Ierusalim (deci o autoritate în materie de sărbători, să ne înţelegem), nu o ţin nici evreii şi nici arabii.

N-am rezistat prea mult, dar citez din memorie:

„-Mie îmi pare rău. Îmi pare rău să vad cum oamenii se bucură…”

Altul:

„- Eu zic că e diferenţă între dragoste, care poate fi echivalată cu dumnezeu, si îndrăgostire, care vine aşa, dintr-un imbold, ca un hormon, dacă nu e prea mult spus. ”

duhovnicul de la miezu noptii

Remarcabilă răbdarea duhovnicului. Şi remarcabilă şi televiziunea care a încadrat emisiunea la categoria „Acordu’ părinţilor”. Sau a părintelui. Cum care părinte? Părintele ortodox.

Alo! Bre! Lăsaţi, bre, hormonu’ în pace! Că dacă hormon nu e, nici „creşteţi şi înmulţiţi-vă” nu mai e. 🙂

Lasă un răspuns

