creditorul rău platnic şi jurnalistul mioritic

urgenţă digestivă… iau primul ziar care-mi cade în mână şi mă duc la „sala de lectură”. Cotidianul, din 9 ianuarie 2008. Cam vechi, dar deja e prea târziu să-l mai schimb. Îmi pică ochii pe prima pagina:

creditorii.jpg

Cum sunt creditorii rău platnici?

Cum mi se întâmplă deseori în ultima vreme, dau vina pe lipsa de antrenament la limba română. Merg la dexonline si găsesc:

” CREDITÓR, -OÁRE, creditori, -oare, adj., s.m. şi f. 1. Adj. (Despre persoane fizice sau juridice) Care a creditat; (despre sume) care se înscrie în creditul unui cont. 2. S.m. şi f. Titular al unui drept de creanţă; persoană sau instituţie care a acordat cuiva un credit (1). – Din fr. créditeur.
Sursa: DEX ’98 „

Poate ne (sau se) lămureşte domnul din imagine cum stă treaba cu creditorii, debitorii…

creditorii2.jpg

Io propun să-i schimbe denumirea din Biroul de Credit în Biroul de Debit, ca să nu-i mai inducă în eroare pe ziarişti.

2 comentarii la “creditorul rău platnic şi jurnalistul mioritic

  1. Asta este.Recunosc si regret fapta comisa si promit sa nu mai fac. Numai ca, daca ai observat, titlul din pagina era altul. Nu era acelasi ca la trimitere. Nu ca vreau sa ma scuz dar nu eu dau titlurile de prima pagina.

  2. – confirm cele scrise mai sus de către şerban, articolul şi titlul în interior erau în regulă
    – admit şi faptul că mi-a trecut prin cap că titlurile din prima pagină le face altcineva
    – mulţumesc lui şerban pentru lămurire (când am scris că poate ne lămureşte domnul din imagine, nu am luat in calcul că s-ar putea chiar să o facă… 🙂 )

Lasă un răspuns

